"PIĄTA OFIARA" - J. D. Barker


W tle jedna z najmroźniejszych zim Ameryki od wielu lat, a pod skutym od tygodni lodem jeziora ciało nastoletniej Elli Reynolds, która zaginęła kilka tygodni wcześniej. Co ciekawe dziewczyna ma na sobie ubranie innej nastolatki, której zaginiecie zgłoszono zaledwie dwa dni temu. To zaledwie jedna z pierwszych frapujących nie tylko czytelnika zagadek. Sam Porter również boryka się z tajemnicą seryjnego mordercy. Tymczasem jego obsesja prowadzi go w miejsce znacznie bardziej przerażające od tego, które tkwi w jego umyśle. 

Śmierć człowieka to koszmar, w którym nie zawsze wiadomo, kto, po której stoi stronie i gdzie czai się największe zło. Poradzić jednak musi sobie z tym Chicagowska policja. Musi też zaniechać kolejnym brutalnym morderstwom, znaleźć wspólny mianownik wszystkich zbrodni i schwytać tego, który rozsiewa zło. Ale to nie takie łatwe w obliczu bezwzględnego psychopaty gotowego zmanipulować niemal każdego.

Piąta Ofiara to kontynuacja bestsellerowej (jak zdążyłam zauważyć) „Czwartej Małpy”, której mi niestety nie dane było przeczytać – nad czym dziś bardzo ubolewam. Nie jest to jednak rzecz stracona. Wystarczy tylko po nią sięgnąć, zwłaszcza że jest w zasięgu mojej reki. Wam jednak proponuję zacząć od „Czwartej małpy” - bo to zapewne dostarczy podwójnej dawki ekstremalnych emocji.

"Piąta ofiara" to jednocześnie sumienna i mocno zwodnicza powieść, która przyparła mnie do muru niczym SS-man z karabinem i nie raz, nie dwa wstrzymywała mój oddech w napięciu grożącym przypaleniem nawet czajnika z wodą. Jeśli więc jesteście fanami mocnych i nieobliczalnych thrillerów, to ta książka będzie obowiązkową pozycją na waszej liście do przeczytania.

W jej towarzystwie nie ma miejsca ani na nudę, ani na  chwile nieuwagi, która łatwo może wytracić was z wątku – a jest ich naprawdę sporo. Tam wciąż się coś dzieje, akcja goni akcję – a każdy nawet najmniejszy szczegół ma w niej swoje znaczenie. Jest to w pełni dopracowana pod każdym względem powieść. Mistrzostwo. Zresztą wierność autora do gatunku połączona z talentem i zdolnością do ciągłego wzbudzania ciekawości skutkuje wręcz czytelniczą fascynacją.

"Piąta ofiara to historia obrazująca jedne z najokrutniejszych zbrodni dokonanych na nastoletnich dziewczynach. Na tym jednak okrucieństwo szaleńca się nie kończy. W tle dodatkowo pojawia się też wciąż nie do końca rozwikłana sprawa „Czwartej małpy”. Rodzi się więc pytanie o wspólny mianownik tych dwóch spraw i niepohamowana ciekawość. Czuję, ze wciąż mam mętlik w głowie.   
A najprościej mówiąc - to jedna z najlepszych książek tego gatunku jakie czytałam. 

Po więcej szczegółów o książce  odsyłam do strony Wydawnictwa Czarna Owca

Tytuł: Piąta Ofiara
Autor: J.D. Barker
Wydawnictwo: Czarna Owca
Rok wydania: 2019
Strony: 560

Popularne posty z tego bloga

"OSTATNI ROZDZIAŁ" - Katarzyna Kalista

"JA I ŚWIAT. INFORMACJE W OBRAZKACH" - Mireia Trius, Joana Casals

" Płomienie" Daniela Krien