"TRIK" - Emanuel Bergmann

TRIK - to „powieść pełna niezwykłego humoru i magii, w której Wielki Zabbatini, czarodziej sceny, prestidigitator, gwiazda „czarnej magii”, siedzi zgorzkniały w swoim domu w Los Angeles i oczekuje już tylko tego, co nieuniknione. Dawno utracił wiarę w magię życia. Na drugim końcu miasta jedenastoletni Max wymyka się przez okno swojego pokoju, by odnaleźć wielkiego czarodzieja. Chłopiec wierzy, że tylko mag ze swoimi czarami może sprawić, by jego rodzice się nie rozwiedli…”

Czytając te słowa w zapowiedziach, nie mogłam oprzeć, się wrażeniu, że to książka właśnie dla mnie. Tyle tylko, że coś poszło nie tak. Powieści nie skończyłam, choć byłam już niemal w połowie. Nie zespoliła się ona z moim sercem i duszą. Nie wciągnęła, nie porwała, nie urzekła, a nie nie wzbudziła emocji, a beznamiętne czytanie jest tym, czego nie lubię najbardziej. Chyba że to podręcznik albo literatura faktu. Od beletrystyki oczekuję znacznie więcej.

Nie pokuszę się zatem o jej pełne zrecenzowanie. Nie zaznaczę żadnej z gwiazdek na listwie oceny. Nie polecę i nie odradzę nikomu jej czytania. Pozostanę w zawieszeniu. Wstrzymam się od głosu. Za to przytoczę wam kilka cytatów innych recenzentów. Tych najlepszych. Bo według mnie, każda książka zasługuję na uwagę. W każdej jest też wiele dobra. Tyle tylko, że nie zawsze ona trafia akurat do nas, w tym czasie i miejscu.

Zresztą zobaczcie sami. :)

"To była naprawdę mądra opowieść. Słodko-gorzka historia, która pokazuje, ile magii jest w dzisiejszym świecie i jak jeden człowiek może zmienić wszystko". (Ja zaczytana)

"To książka dla dorosłych, którzy, choć na chwilę chcą wrócić do dzieciństwa, świata marzeń i fantazji. Powieść jest znakomita. Pełna uroku, humoru, emocji, radości, smutku i oczywiście prawdziwej magii". (Ania sztuka czytania)

"Cudowni bohaterowie, wykreowani z pasją i oddaniem, w pełni wiarygodni, szczerzy i złożeni z wielu warstw prowadzili mnie przez opowieść dla dorosłego czytelnika, który nie boi się czytać między wierszami i ma odwagę oddzielać magię od trudów życia". (Heather)

A skoro ja nie czytam, to wkrótce podzielę się nią z innymi czytelnikami.  Niech daje radość innym.


Za egzemplarz książki dziękuję Wydawnictwu REBIS


Popularne posty z tego bloga

"OSTATNI ROZDZIAŁ" - Katarzyna Kalista

"JA I ŚWIAT. INFORMACJE W OBRAZKACH" - Mireia Trius, Joana Casals

" Płomienie" Daniela Krien