"Sekretne życie pszczół" - Sue Monk Kidd - DKK

Nie ma książek Idealnych. ta zaś jest tą, której niewiele do niej brakuje. Wiele o niej samej powiedzą poniższe cytaty. A jeśli to dla was wciąż mało - zapraszam do samej powieści. Czytelniczki Dyskusyjnego Klubu Książki w Mierzynie jednogłośnie uznały ją na najlepszą książkę tegorocznych wakacji.

Nie słyszałam po prostu nigdy o murzyńskim adwokacie, ot co.
Trzeba o czymś słyszeć, zanim zacznie się o tym marzyć”.
*
Czy wiesz, że jednym z eskimoskich języków są trzydzieści dwa słowa oznaczające miłość? […] A my mamy tylko to jedno. Jesteśmy tacy ograniczeni. Musisz opisywać tego samego słowa, opisując miłość do Rosaleen i miłość do coca-coli z orzeszkami. Czy to nie wstyd, że nie mamy więcej określeń, żeby je wyrazić?”
*
Cały problem z ludźmi polega na tym…
- Że nie wiedzą, co ma znaczenie, a co go nie ma [...]”.
*
W gruncie rzeczy nie trzeba być w czymś najlepszym, Lily, wystarczy, że się to kocha”.
*
Wpatrując się w niego i czując, jak wypełnia mnie czułość i ból, zastanawiałam się, co nas łączy. Czy tym, co zbliża ludzi i budzi w nich pewien rodzaj miłości, są rany, jakie wcześniej odnieśli?”
*
Zapadając w sen, pomyślałam o niej. A także o tym, że nikt nie jest doskonały. I że czasami trzeba po prostu zamknąć oczy, głęboko odetchnąć i nie wnikać zbyt głęboko w zagadkę ludzkiego serca”.
*
Jeśli czegoś od kogoś potrzebujesz […] musisz dać tej osobie szansę na to, żeby ci tę rzecz sama ofiarowała”.
*

Warto też poświęcić chwilę i zastanowić się nad każdym z nich osobno. Wokół nich prowadzone były dyskusje co okazało się naprawdę trafionym pomysłem. Dobra książka - to raz. Refleksja nad nią - to dwa. Sukces - kiedy po książkę sięgają postronni słuchacze. POLECAMY!!!


Popularne posty z tego bloga

"OSTATNI ROZDZIAŁ" - Katarzyna Kalista

"JA I ŚWIAT. INFORMACJE W OBRAZKACH" - Mireia Trius, Joana Casals

" Płomienie" Daniela Krien