"I odpuść nam nasze..." Janusz Leon Wiśniewski

„I odpuść nam nasze...” Janusz Leon Wiśniewski oczami czytelników DKK

Opis wydawcy
„W październiku 1991 Polskę obiegła tragiczna wiadomość: Andrzej Zaucha, popularny piosenkarz i muzyk, zginął zastrzelony pod krakowskim Teatrem STU. Jego towarzyszka umiera w chwilę potem w karetce pogotowia. Zabójstwo genialnego polskiego muzyka jazzowego stało się inspiracją do stworzenia opowieści o miłości, rozpaczy i zazdrości. Historii o tym, jak miłość może doprowadzić do zbrodni. Książka Janusza Leona Wiśniewskiego to opowieść, jak silne mogą być emocje i do czego może się posunąć zraniony człowiek”.

W opinii czytelników Dyskusyjnego Klubu książki:
• Tragiczna śmierć Andrzeja Zauchy poruszyła mnie podobnie jak wielu Polaków w latach 90-tych. Nie mogłam pojąć jak, inteligentny, wykształcony, wrażliwy człowiek mógł z zimną krwią zastrzelić drugiego człowieka. Po przeczytaniu tej książki zrozumiałam.

• Nie jestem fanka tej książki, a raczej stylu, w jaki pisze autor. Poprzez rozpoetyzowanie fabuły najważniejsze elementy rozmywają się. Dwie części fabuły stanowią opis tła historycznego - życie w latach PRL-u. Wydaje mi się też, że jest to poniekąd próba zrozumienia i wybielenia zabójcy. J.L. Wiśniewski uczłowiecza instynkty, którymi kieruje się główny bohater. Według mnie książka znajdzie zwolenników wśród tych, którzy lubią poezje, treści filozoficzne i specyficzny rodzaj narracji, gdzie dialogi stanowią mniejszość, a opisy znajdują się na pierwszym planie.

• To jedna z tych książek, które zrobiły na mnie ogromne wrażenie. Chciałabym jeszcze do niej kiedyś wrócić. Mam więc nieodpartą ochotę jej posiadania, by zawsze była pod ręką.

• Książka, która może zmienić wiele w naszej rzeczywistości, a przede wszystkim zmienić nasze wyobrażenie o zbrodni. Jest obrazem przemian i uczuć, które towarzyszą tak samo człowiekowi, jak i Polsce widzianej oczami cudzoziemca.

• Zdecydowanie nie jest to łatwa pozycja. Styl autora dodatkowo pogłębia to wrażenie. Trud włożony jednak w zapoznanie się z jej treścią został wynagrodzony. Nie był to czas zmarnowany. Opisane stadium psychologiczne człowieka na przestrzeni lat i zachodzących zmian w kraju to wielka wartość tej książki.


Rok wydania: 2015
Wydawca: Od Deski Do Deski
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Liczba stron: 220