"ZAPOMNIJ O MNIE" - Roma Nowicz

Czas najwyższy przestać zwracać uwagę na okładki i szatę graficzną książki, czego dowodem jest debiutancka powieść Romy Nowicz, pani pedagog, która ukrywa się pod pseudonimem. Na szczęście nie ma zamiaru ukrywać więcej swoich książek w szufladzie. Co bardzo mnie cieszy.

Przyznam się, że nieco zwlekałam z sięgnięciem po powieść ‘Zapomnij o mnie, mając oczywiście pełną półkę jeszcze innych nieprzeczytanych książek. Uznałam jednak, że będzie ona dobrym wyborem na zabicie czasu podczas wakacyjnej podróży. Nie myliłam się. Jedyny błąd, jaki popełniłam, to fakt, że miałam ze sobą tylko tę jedną książę, którą skończyłam pierwszego dnia podróży. Może wyda wam się to mało wiarygodne, ale czytałam ją nawet na głos – umilając czas współtowarzyszom podróży. Pikantne sceny miłosne okazały się niesamowicie pobudzające nawet dla kierowcy.

Ale to nie one tak naprawdę zaskarbiły sobie moją sympatię. Historia Marca i Giny to coś, czego już dawno nie miałam okazji przeżyć z taką siłą i zaangażowaniem. Czytając powieść Romy Nowicz czułam się niczym jedno ciało na stałe związane z jej bohaterami. Przeżywałam wszystkie wzloty i upadki tej pary, w napięciu czekając na kolejny nieprzewidywalny krok każdego z nich. W tle zaś tkwiła wielka tajemnica związana z bankructwem rodzinny Antonellich, śmiercią rodziców Marca i szokującą wręcz zmianą uczuć jego ukochanej. Nic dziwnego, że życie młodego Antonelli wywraca się do góry nogami. Marco nie zamierza jednak się poddać. Gorąca uczucie wcale nie ustępuje, mimo zranionego serca a potrzeba zemsty dodaje mu tylko sił, by wciąż walczyć o swoje nawet po piętnastu latach wygnania z rodzinnego domu. Dziś znów jest zamożnym człowiekiem, dojrzałym mężczyzną, bogatym w doświadczenia. Tym razem nie da się zmanipulować żadnej kobiecie, nawet tej, z którą niegdyś łączyła go namiętności bliska szaleństwu. Dawni wrogowie też już nie są tak straszni, mimo iż wciąż niebezpieczni.

jako tytuł „Zapomnij o mnie” być może świetnie brzmi w obrębie fabuły, bo z pewnością historia, którą stworzyła tak długo ukrywająca się autorka, nie da o sobie zapomnieć czytelnikowi. Pełna namiętności, pikanterii, a jednocześnie niezwykle zmysłowa powieść osadzona w scenerii Włoch i rywalizujących ze sobą rodzin. „Zapomnij o mnie” to jednocześnie ciekawa intryga, w którą uwikłani są niemal wszyscy jej bohaterowie. Bez trudu więc wciąga czytelnika w wir fabuły i nie daje mu się oderwać nawet na chwilę. Jednocześnie odważna, wyrafinowana i wyuzdana. Nie brak w niej również brutalności i bólu, co sprawia, że jej bogactwo emocji podsyca każdą spędzoną z nią chwilę.

Szkoda, tylko, że tak szybko się skończyła – wciąż czuję słodkiej jej rozkoszy niedosyt.
Za książkę dziękuję Wydawnictwu Videograf